Cum sunt vazuti soferii de TIR romani in Europa

Aproximativ 150.000 de romani lucreaza ca soferi de TIR, mai multi ca in orice alt domeniul de activitate din tara noastra. Statisticile au starnit nemultumiri mai ales in randul soferilor de tir din strainatate, deranjati de cum sunt vazuti soferii de tir romani in Europa.

0
3248

Romania livreaza anual soferi de tir pe banda rulanta companiilor vestice. Potrivit ultimelor statistici desfasurate la inceputul acestui an, aproximativ 150.000 de romani lucreaza ca soferi de TIR, mai multi ca in orice alt domeniul de activitate din tara noastra.
Statisticile au starnit nemultumiri mai ales in randul soferilor de tir din strainatate, deranjati de cum sunt vazuti soferii de tir romani in Europa.
Desi un sofer roman de tir ajunge sa castige pe autostrazile din Europa si 2000 de euro lunar, soferii romani sunt mult mai prost platiti comparativ cu colegii de breasla din vest. Din acest motiv, angajatorii prefera sa angajeze soferi din Romania, dispusi sa munceasca pe bani mai putin si in conditii, de foarte multe ori, mizere.

Cum sunt vazuti soferii de TIR romani in Europa: ziua, la drum lung, iar noaptea, dorm in cabina TIR-ului

Soferii de TIR din Romania sunt muncitori, dispusi sa faca sacrificii pentru a mai pune un ban deoparte, iar acest lucru vine si in avantajul firmelor de transport din Occident.
Din pacate, insa, multi romani ajung sa fie exploatati, fara sa isi cunoasca drepturile de munca pe care acestia le au in strainatate.
Portalul rfi.ro informeaza ca majoritatea tiristilor lucreaza trei luni cu o pauza de o luna. Salariile ajung in jurul sumei de 2000 de euro, inclusa fiind si diurna de 50 de euro.
Soferii romani parcurg si cate 12-15 ore pe zi, fara sa fie platiti si pentru orele suplimentare.
Noaptea, soferii romani de TIR trebuie sa fie precauti atunci cand vor sa doarma.
„In parcările platite de pe autostrada se fac controale. Toti patronii ocolesc asta si te pun sa faci pauza pe naționala; pe unde ai lucrat, pe unde descarci, acolo pe nationala stai ca n-ai nicio treaba, nu vine nimeni si nu te controleaza”, a povestit un sofer roman pentru publicatia citata.

Cum sunt vazuti soferii de TIR romani in Europa: sindicalistii europeni cer drepturi egale pentru toti soferii de TIR

Luna aceasta, John Reynaert, reprezentantul sindicatului transportatorilor ABVV-BTB din Belgia, a tras un semnal de alerta in ceea ce priveste conditiile de munca ale tiristilor romani si modul in care mana de lucru ieftina ii afecteaza pe soferii occidentali.
El a sustinut ca dumpingul social trebuie sa inceteze si ca toti soferii ar trebui sa fie platiti in mod egal, potrivit Agerpres.

In ultimii ani am avut numeroase contacte cu sindicatele din Romania. Dumpingul social nu este ceva nou, dar in sectorul de transporturi este cel mai rau ce se poate intampla unui șofer de TIR, unui om. Ei sunt tratati ca sclavi moderni, traiesc in conditii inumane, luni la rand. In toate tarile occidentale europene acele companii de transport fac profit pe spatele soferilor est-europeni. Sunt multi soferi de TIR romani in Europa de Vest, ii vedem zilnic, conduc camioane cu numere de inmatriculare romanesti, dar lucreaza pentru companii belgiene de transport. Aceste companii de transport fac ceea ce li se permite in Europa, au filiale deschise in Romania, Bulgaria, Slovacia”, a mai declarat John Reynart.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.