Ce faci in cazul unui accident de munca in Germania

0
1043
ce faci in cazul unui accident de munca in germania

Ce faci in cazul unui accident de munca in Germania? Iata care sunt procedurile.

Daca lucrezi legal in Germania, cu contract de munca, atunci esti asigurat si in cazul in care esti implicat intr-un accident de munca, dar si in timpul drumului de acasa la serviciu.

Daca de exemplu esti angajatul unui firme din Romania, dar prestezi servicii in Germania, incidentul se cerceteaza in Germania si firma respectiva inregistreaza accidentul. Firma germana trebuie sa dea victimei un proces verbal de cercetare a accidentului de munca si formularul de inregistrare.

Aceste documente, traduse in limba romana se prezinta la ITM in Romania, iar firma angajatoare inregistreaza accidentul. Pentru cercetare sunt necesare si copii dupa documentele medicale traduse in limba romana. Evenimentul produs, fiind cercetat si inregistrat ca accident de munca, concendiul medical se plateste 100 %.

Ce faci in cazul unui accident de munca in Germania

Daca firma nu a comunicat evenimentul produs la ITM din judetul unde este inregistrata, o poate face victima prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Pentru procurarea documentelor din Germania, inclusiv pentru asigurare in Germania, puteti apela la Ambasada romana sau la Consulatul roman din Germania.

Proceduri

Institutiile competente stabilesc tarife de periculozitate. Angajatorul este obligat sa informeze institutiile competente in decurs de trei zile de la producerea evenimentului. In cazul accidentelor mortale, a accidentelor in masa si a accidentelor cu consecinte grave pentru sanatate, comunicarea este efectuata imediat catre institutiile de asigurare competente precum si institutiei landului care beneficiaza de competenta in protectia muncii.

Organismul competent din Germania pentru asigurarea impotriva accidentelor este Uniunea Generala a Asociatiilor Profesionale.

Contributia pentru asigurarea sociala in caz de accident sau boala profesionala este fixata la cota de 1,7% din salariul brut al angajatului si se plateste de catre angajator. De regula, odata cu inscrierea salariatului de catre angajator la casa de asigurari de boala, acesta este inregistrat in fişierele asigurarii sociale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.