Reguli noi în UE. Șoferii de TIR nu vor mai avea voie să se odihnească în camion

0
530
FOTO: Schwoaze/Pixabay.com
FOTO: Schwoaze/Pixabay.com

Comisia TRAN a Parlamentului European a aprobat acordul pentru reformarea sectorului de transport rutier la care au ajuns parlamentarii europeni și negociatorii președinției finlandeze a Uniunii Europene.

Noile reguli ar urma să crească câteva tipuri de cheltuieli pentru transportatori, iar cei mai „loviți” ar urma să fie cei din România și Bulgaria. Printre altele, noile reguli impun ca TIR-urile să se întoarcă la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni.

De asemenea, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Tot în ceea ce privește această perioadă de odihnă, dacă se petrece departe de casă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi.

O altă regulă spune că toate companiile vor trebui să-și organizeze calendarele astfel încât șoferii angajați în transportul transfrontalier să se poată întoarce acasă la intervale regulate (la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de calendarul de lucru).

„Un șofer nu va dormi în vehiculul său în timpul repaosului său săptămânal de peste 45 de ore, ci într-o unitate de cazare veritabilă, plătită de angajator. El va trebui, de asemenea, să se întoarcă la domiciliul său cel puțin o dată la fiecare patru săptămâni, indiferent de țara sa de reședință din UE”, a explicat Karima Delli, președinta Comisiei pentru Transporturi din Parlamentul European.

În cazuri excepționale, li se va permite șoferilor să depășească timpul pentru condus, în condiții foarte stricte, cu scopul de a ajunge acasă pentru odihna obligatorie de la finalul săptămânii, dacă aceștia se află foarte aproape de casă.

Următorul pas pentru a intra în vigoare acest regulament este aprobarea de miniștrii UE și apoi de Parlamentul European, în plen. Noile reguli ar urma să se aplice la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației. Însă, regulile cu privire la odihnă și întoarcerea șoferilor se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile cu privire la întoarcerea camioanelor se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare.

Această reformă este propusă din 2017, iar în tot acest timp au fost două tabere. Susținătorii reglementărilor sunt transportatorii din țările vestice (Franța, Germania, țările Benulux), iar cei care se împotrivesc sunt cei din Europa de Est (România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Letonia și Lituania).

FOTO: Schwoaze/Pixabay.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.