La ce sa fii atent cand cumperi o masina din Germania

Romanii prefera sa isi achizitioneze autoturisme second-hand aduse din Germania, pretul fiind unul mult mai rentabil. Daca vrei sa faci o astfel de achizitie, iata la ce sa fii atent cand cumperi o masina din Germania.

0
1752

Romanii prefera sa isi achizitioneze autoturisme second-hand aduse din Germania, pretul fiind unul mult mai rentabil. Daca vrei sa faci o astfel de achizitie, iata la ce sa fii atent cand cumperi o masina din Germania.

La ce sa fii atent cand cumperi o masina din Germania. Actele necesare

Inainte sa achizitionati o masina din Germania, trebuie sa va asigurati ca detineti toate actele necesare pentru ca vanzarea-cumpararea sa aiba loc.
Potrivit 4tuning.ro, aveti nevoie de urmatoarele:

  • Brief-ul mare (cartea de identitate) numit in germana „Fahrzeugbrief”
  • Brief-ul mic (este talonul masinii) numit in germana „Fahrzeugschein”
  • Actul de vanzare-cumparare- „Kaufvertrag”
  • Asigurarea – „Versicherungskarte”
  • Numerele de zoll (cu inscriptia valabilitatii) sau in cazul numerelor de zoll pentru 5 zile trebuie sa aveti in plus talonul de circulatie provizorie, numit „Fahrzeugschein”. Talonul trebuie sa figureze pe numele cumparatorului.
  • In cazul in care masina are TUV (ITP) valabil si se obtin numere cu valabilitate mai mare, trebuie sa aveti in plus:
  • Brief-ul mic- modelul nou (talonul de export al masinii), numit in germana Zulassungsbescheinigung Teil I, pe numele noului proprietar;
  • Brief mare – modelul nou (carte de identitate noua), numit in germana Zulassungsbescheiningung Teil II, tot pe numele noului proprietar.

La ce sa fii atent cand cumperi o masina din Germania. Atentie la practica actelor false, folosita de samsari

Una din cele mai comune capcane in care cad cumparatorii de masini sunt actele false, eludarea platii TVA, kilometrajul modificat sau autovehiculele furate, conform unei analize desfasurate de InspectorAuto.ro.

Cea mai des intalnita practica este falsificarea actelor de catre samsar.

„Samsarul cumpara masina de la o persoana fizica sau juridica din Germania sau alta tara UE, iar in acte este trecut proprietarul de drept si noul proprietar (samsarul). Apoi, samsarul falsifica actele originale. In dreptul vanzatorului raman datele corecte, dar cu o semnatura si/sau stampila falsificate (…), iar la cumparator se lasa loc liber pentru a trece pe contract direct persoana careia ii va fi vânduta in final masina”, mentioneazăi InspectorAuto.ro.
Astfel, masina este vanduta de samsar cu acte false, iar intermediarul va fi de negasit ulterior in cazul in care vor exista probleme legale sau alte probleme cu masina,deoarece acesta nu apare nicaieri in acte. Totodata, cumparatorul final nu este proprietarul masinii, din cauza ca a fost victima unui contract de vanzare-cumparare fals.
„In domeniul auto nu exista pomeni. Nimeni nu vinde la un pret foarte bun o maşina foarte buna. Principii simple, precum rabdarea si atentia, ii poate salva pe cumparatori din a transforma achizitia unei masini din bucurie intr-un cosmar”, a mai spus Mihai Cune, fondator si director general al InspectorAuto.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here