Programul UE care ar putea fi „un dezastru” pentru TIR-iștii români

0
483
FOTO: Schwoaze/Pixabay.com
FOTO: Schwoaze/Pixabay.com

România ar putea ataca la Curtea de Justiție a Uniunii Europene Pachetul Mobilitate 1, dacă va trece în forma actuală. Anunțul a fost făcut de ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, după audierile din comisiile reunite din Parlament.

Eu am fost pe 18 (februarie – n. r.) la Bruxelles. Suntem nouă state care am votat împotrivă şi în Consiliu. Urmează votul în comisie, în Parlament. Noi vom depune amendamente pentru toate chestiunile cu care nu suntem de acord, dar cea mai gravă, cea mai gravă reglementare, dacă va fi implementată, este cea legată de întoarcerea camioanelor o dată la opt săptămâni.

Dacă la opt săptămâni camioanele trebuie să se întoarcă acasă, în statul membru, practic vorbim despre falimentarea acestei industrii, o industrie care produce şi aduce venituri la buget de aproximativ 5,9 miliarde de euro. Nu ne imaginăm că acest lucru se poate întâmpla”, a spus Bode.

Ministrul a spus că dacă trece proiectul în forma actuală ar fi un „dezastru pentru transportul de marfă din România”.

„Dincolo de celelalte reglementări care ţin de Pachetul Roma 1, cu pachetul de salarizare a şoferilor, de condiţiile de odihnă, de cabotaj, de tahografe pentru camioane mai mici de 7,5 tone, Mobilitate 1 este un pachet la care ne uităm cu maximă atenţie şi sperăm să reuşim să modificăm cel puţin reglementarea legată de întoarcerea camioanelor”, a mai spus Lucian Bode.

Într-un comunicat de presă, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) spune că măsurile protecţioniste propuse în Pachetul Mobilitate 1 duc la excluderea firmelor de transport româneşti din piaţa europeană de resort, ceea ce va genera o creştere cu 50% a deficitului de cont curent al României.

Transportatorii menţionează că transportul rutier a fost şi în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creştere cu 10% faţă de 2018, din care 5,95 miliarde euro reprezintă transportul rutier de mărfuri, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri (52 milioane euro) şi alte tipuri de transport rutier (112 milioane euro), potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.