Viteza maximă de circulație în Olanda. Limita pe autostrăzi va fi mult mai mică

0
610
Viteza maximă de circulație în Olanda a fost redusă FOTO: qimono/Pixabay.com
Viteza maximă de circulație în Olanda a fost redusă FOTO: qimono/Pixabay.com

Românii care trăiesc în Olanda sau urmează să ajungă în Țara Lalelelor trebuie să știe că vor fi modificări importante în codul rutier. Guvernul condus de liberalul Mark Rutte a aprobat reducerea vitezei pe autostrăzi. Astfel, viteza maximă de circulație în Olanda va fi de 100 km/h în timpul zilei.

Actuala limită, de 130 km/h va fi totuși menținută pe timp de noapte, de la ora 19:00 până la ora 6:00, potrivit BBC.

Măsura care se referă la viteza maximă de circulație în Olanda va intra în vigoare din 2020. Legislația olandeză va deveni una dintre cele mai severe din Europa. În prezent, doar în Cipru este o limită de viteză de 100 km/h. De asemenea, în Estonia limita este de 90 km/h, însă vara este ridicată la 110 km/h.

În Finlanda, pe anumite tronsoane, există o limitare de la 80 la 120 km/h. Alte zece țări europene, printre care și România, aplică regula de 130 km/h. În Germania există tronsoane de autostradă pe care viteza maximă nu este limitată.

Viteza maximă de circulație în Olanda redusă pentru reducerea emisiilor

Reglementarea din Codul rutier cu privire la viteza maximă de circulație în Olanda face parte dintr-un plan mai amplu prin care se dorește reducerea emisiilor poluante. În parlament sunt dezbateri de mai multe luni. Sunt măsuri care ar urma să-i vizeze și pe crescătorii de porci și bovine.

Măsura prin care viteza maximă de circulație în Olanda a atras atenția cel mai mult. Însă, poate surprinzător pentru o țară ca România, discuțiile aprinse au fost legate de faptul că reducerea vitezei maxime ar fi prea mică. Tinerii din partidul centrist D66, care fac parte din coaliția de guvernare, au propus limitarea la 80 km/h.

Mai mult, primele reacții arătau că olandezii erau de acord cu reforma și reducerea vitezei mai ales că, în urma unui studiu, s-a ajuns la concluzia că această măsura ar reduce numărul de accidente grave cu 95%.

Prin urmare, potrivit presei din Olanda, guvernul nu trebuie să-și facă griji în privința furiei șoferilor. Însă e posibil ca în următoarea perioadă să fie proteste antiguvernamentale venite de la agricultori, care vor fi vizați de o parte din măsurile luate pentru a reduce emisiile poluante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.